Skærmbillede 2018-06-26 kl. 17.02.25.png

hatha

  • Klassisk Hatha Yoga, gennem dynamisk Hatha Yoga & meditations øvelser udforsker vi vores indre, tanker og mønstre. Mere hjerterum giver plads til ny energi og mulighed for udvikling.

  • Morgen Hatha, begynd dagen med blid, dynamisk og opløftende Yoga træning med fokus på mere energi i hverdagen, kroppens naturlige udrensning og balancen mellem krop og sind.

  • Hatha Styrke, Hatha med særligt fokus på at opbygge en kropslig styrke, men der arbejdes også med smidighed og balance. Ligeledes er der stor opmærksomhed på alignment, sikkerhed og åndedrættet. Klassen bygges op om et tema der underbygger de mentale fordele ved yoga. Hver klasse afsluttes med en afspænding.

 
Skærmbillede 2018-06-26 kl. 17.03.11.png

astanga

  • Astanga yogaen er en dynamisk yogaform. Grundlagt af Sri K. Pattabhi Jois (født i Indien i 1915). I ashtanga sammenkædes åndedræt og bevægelse, så stillingerne afløser hinanden. Stillingerne rækkefølge er fastlagt, hvilket på sigt kan føre til, at man kan udføre sin praksis i sit eget tempo.

 
Skærmbillede 2018-06-26 kl. 17.04.08.png

vinyasa

  • Vinyasa Yoga er yoga stillinger i flow i takt med dit åndedræt og ofte fed musik i godt tempo. Vinyasa kan minde om Ashtanga, men forskellen er at det ikke er en fastlagt serie af stillinger, men frit for underviseren at sætte stillinger sammen, der styrker dine muskler, sætter din forbrænding og puls op og giver dig sved på panden.

 
Skærmbillede 2018-06-26 kl. 17.04.38.png

yin yoga

  • Yin Yoga, en fysisk passiv yogaform, der arbejder med bindevævet, sener, ledbånd, ligamenter og meridianbaner. Man bliver i (primært siddende og liggende) stillingerne i mellem 3-5 minutter. Den løsner op for spændinger, er mentalt styrkende, hjælper dig med at give slip og giver dig en følelse af frihed, både i kroppen og i sindet. Man arbejder med vejrtrækningen i form af forskellige åndedrætsteknikker. Listen er lang over gavnlige effekter af Yin yogaen, men for at nævne nogle stykker, har en beroligende effekt af nervesystemet, fjerner blokeringer/ophobning af affaldsstoffer, øger smidigheden og skaber mere plads til musklerne kan yde bedre.

  • Meditativ Yin Yoga, særlige afslappende Yin asana arbejder dybt i muskler og leder for skabe en sund krop. Længere tid i stillingerne giver os bedre muligheder for at nå ind i vores dybeste energi centre.

 
Skærmbillede 2018-06-26 kl. 17.05.09.png

restorativ

  • Restorative Yoga + Yoga Nidra. Afslappende Hatha og Yin Yoga stillinger afsluttet med en form for guided meditation der har vist sig effektiv til at reducere stress, spændinger, angst og søvnløshed.

 
Skærmbillede 2018-06-26 kl. 17.05.35.png

yoga for ryg

  • Rygsøjle Yoga hvor der er fokus på at øvelser der arbejder for en sund og fleksible rygsøjle. Der arbejdes i undervisningen med hjælpemidler og det er yoga hvor alle kan være med uanset fleksibilitet. Alle øvelser kan udføres siddende på en stol. Yogaen der undervises er med base i medicinsk yoga og kundalini yogaens medicinsk dokumenterede effekt.

 
Skærmbillede 2018-06-26 kl. 17.05.59.png

shakti naam

  • Shakti Naam Yoga er en kraftfuld “anti-aging” Yoga fra Himalaya. De Indiske Guruer brugte teknikken til at få liv i kroppen efter lange perioder med meditation. I Shakti Naam Yoga er der stående øvelser, hvor vi bruger foryngende åndedrætsteknikker som åbner meridianerne (energi kanalerne) og fjerner blokeringer i kroppen. Shakti Naam Yoga er en unik blanding af åndedræt, dynamiske øvelser, stretching, acupressur, meditation og mantra/lyd der tilsammen aktiverer og styrker kroppens selv-healings evne. Shakti Naam Yoga tilbyder enkle, praktiske, let tilgængelige værktøjer til alle, uanset alder og helbredstilstand.Det er en effektiv holistisk tilgang til stress reduktion, foryngelse, optimal sundhed, velvære og øget lykkefølelse.

 
Skærmbillede 2018-06-26 kl. 17.13.13.png

kundalini yoga

  • Kundalini Yoga jf. Yogi Bhajan er en videnskab, en teknik, der arbejder for at du skaber en stærkere relation til dig selv, din egen energi og styrker dit nervesystem. Det er øvelser der nøje er sat sammen af bevægelse, vejrtrækning, der kan forekomme lyd/mantra, meditation, og det er øvelserne i kombination med hinanden der samlet set har en effekt.

  • Klassisk Kundalini Yoga, helt klassisk Kundalini Yoga. Der tunes ind, opvarmning, vejrtræknings teknikker, kriya som er en nøje sammensat kombination af øvelser, meditation, lyd i form af mantra og afspænding.

  • Morgen Kriya Yoga, Kriya Yoga har base i Kundalini Yogaen, det er dog til hver undervisning nøjagtig de samme øvelser der gennemgås. Kriyaen er for hele kroppen og der arbejdes igennem i 45 minutter og afspænding i 10 minutter hver eneste gang.

 
Skærmbillede 2018-06-26 kl. 17.02.25.png

power yoga/ energy k

  • Power Yoga/ Energy K, inspireret af Kundalini Yoga, Tai Chi, vejrtræknings teknikker, dans. Der er fokus på de hårde øvelser, gerne i et højt tempo med passende mantra musik til at understøtte og komme igennem øvelserne. Det er højt tempo og med sved på panden, og vi komme ned i tempo igen med Tai Chi inspireret vejrtrækning og øvelser. Hver undervisning afsluttes med 8-10 minutters afspænding.

 
Skærmbillede 2018-06-26 kl. 17.05.59.png

Blid yoga

  • DE-STRESS, "I de-stress timen guider vi kroppen frem til en større tilstand af ro. Vi har derfor først og fremmest fokus på vejrtrækningen både ved hjælp af deciderede åndedrætsøvelser, men også ved at kombinere åndedræt og bevægelse. Vi arbejder med små flowsekvenser, som vi tilsætter lange grundige stræk og hjælper kroppen til at ville i restorative stillinger. Vi slutter hver gang af med en guidet afspænding, der hjælper dig til at finde fuldkommen ro.”

 
Skærmbillede 2018-06-26 kl. 17.04.38.png